Ce trebuie să știi pentru a beneficia de garanție corect?
Care sunt drepturile tale atunci când mergi într-un service gsm?
Dacă ai un telefon ce s-a defectat, și nu mai este în garanție de la magazinul de unde l-ai cumpărat, ai ca și alternativă să apelezi la service gsm local, sau național pentru o reparație post garanție.
În articolul următor vă prezentăm regulile generale pe care majoritatea service-urilor gsm ar trebui să le respecte.
Garanția pentru reparația unui telefon include garanția piesei/componentei înlocuite și pentru manopera în sine.
Garanția se oferă pe baza unui certificat de garanție, emis și printat de către prestator.
Un service gsm de încredere oferă o garanție pe un termen îndelungat, în comparatie cu un service ce mai puțin serios.
Garantiile uzuale sunt de 3-6-12 luni, în functie de tipul de componentă și de provenienta ei.
Garantiile practicate de genul “pe viață”, (există și așa ceva) sunt un mijloc de diferentiere în piață, fața de alte service-uri, dar într-un mod forțat și nefiresc.
Aceast tip de garanție atrage atenția anumitor clienți, dar nu este decât o strategie de marketing forțată.
Un service ce nu prezintă încredere, chiar dacă oferă o garanție, o sa caute orice motiv de a refuza reparația în condițiile de garanție. Exemple: a fost lovit, sau a avut contact cu lichide, etc., fără o dovadă, în acest sens.
Garanția telefonului poate fi ANULATĂ în următoarele cazuri:
– dacă dispozitivul prezintă deteriorări cauzate de șocuri mecanice / lovituri/ deformări, spargeri ale display-ului.
– dacă se aduc modificări neautorizate asupra softului de către utilizator (root-ări, rescrieri,etc.);
– dacă s-a mai intervenit in dispozitiv, (sub orice formă), de către alte persoane;
– dacă au pătruns lichide sau umezeală în telefon;
– dacă s-a expus la foc, sau temperaturi extreme,
– dacă s-a utilizat la diferenţe de temperatură (ce cauzează fenomenul de condens intern)
– dacă s-a expus excesiv la radiaţii solare puternice;
– utilizare greşită sau neglijentă a accesoriilor aferente(ex.:port încărcare sau jack audio rupt);
– utilizarea accesoriilor neconforme cu parametri tehnici, sub standardele de calitate;
– dacă nu are prezent sigiliu nostru extern sau intern pus de către prestator;
– dacă dispozitivul nu poate fi identificat (sau nu corespunde) pe baza IMEI/SN, de pe carcasă sau din software.
La prezentarea pe garanție intr-un service este obligatoriu să aveți certificatul de garanție printat.
Pe baza lui poate fi identificat telefonul, seria IMEI, și ce operațiuni s-au efectuat.
Bonul de casă sau factura nu sunt îndeajuns, pe ele nu este specificată seria IMEI, și ce operațiuni s-au efectuat.
Din momentul preluării în service a unui telefon pe garanție, acesta trebuie reparat intr-un termen de timp ce să nu fie mai mare de 15 zile lucrătoare, sau se poate prelungi cu acordul ambelor părți.
Garanția se prelungește cu perioada timpului alocat pentru reparație.
De obicei majoritatea service-urilor gsm nu oferă garanție pentru operațiunile software, gen deblocări sau decodări. Garanțiile se oferă pentru operațiuni hardware.
Telefoanele ce au avut contact cu lichide nu beneficiază de garanție. Majoritatea service-urilor nu oferă garanție în aceste situații.
Dacă prestatorul nu poate remedia problema ce ține de garanție trebui să returneze cuantumul sumei achitată de beneficiar, în urma solicitării acestuia.
Vă recomandăm să solicitați certificatul de garanție înainte de a apela la serviciile unui service gsm, și să le citiți. Astfel o să fiți în cunoștință de cauză înainte de a repara telefonul.
Dacă doriți să aflați PREȚUL EXACT al unei reparații pentru telefonul dvs. apăsați pe butonul de mai jos! ⬇️
Suntem cel mai longeviv service GSM din Iași! Încă din 1998! Detalii despre serviciile noastre:
Autor: Abutoaiei Marian – Gsm Zone
© Drepturi de Autor (Copyright) – Acest articol este proprietatea Gsm Zone – Abutoaiei Marian (www.gsmzone.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link direcționat către acest articol! Orice încălcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.